En svår, men lätt, men tung, men lätt, last

Nu har jag läst ut The Rebuilding Year av Kaje Harper. Eftersom jag redan skrivit en recension på Goodreads så klistrar jag in den här; om du vill ha en svensk översättning så fixar jag det.
 

The Rebuilding YearThe Rebuilding Year by Kaje Harper
My rating: 3 of 5 stars

It's m/m and GFY ("gay for you") - i. e., there's quite a bit of sex.

The story could have been more...polished. It was really uneven in places. The book, especially the ending, felt kind of rushed, and there's this questionable subplot that added to the rushed feeling. Still, I just couldn't help liking the characters and the story. The fact that one of the main characters is a person with a disability helped. *eg* (yes, I can really be that shallow)

I think the story would have benefitted from being quite a bit longer, with less sex (!) and more room for character and relationship development.

View all my reviews 

 

Jag håller på att läsa flera andra böcker, förstås, bland annat Three Principles of Angelic Wisdom av Linda Pendleton. Den började ganska ointressant, men efter en tråkig start har den blivit mer intressant.

A Weak American in Russia & Ukraine är en bra blandning av roliga anekdoter och allvarligare ämnen, och det gillar jag.

 

I tisdags var jag och sambon på biblioteket. Jag hittade 10 (ja, TIO - många för att vara jag) böcker:

Persuasion av Jane Austen

Slaughterhouse-Five av Kurt Vonnegut

The Old Man and the Sea av Ernest Hemingway

The Bell Jar av Sylvia Plath

A Clockwork Orange av Anthony Burgess

Acid Row av Minette Walters

Moby Dick av Herman Melville

This Book Will Save Your Life av A. M. Homes

Heart of Darkness av Joseph Conrad

Breakfast at Tiffany's av Truman Capote

 

Ganska många klassiker på listan - klassiker jag tänkt läsa länge, men det har liksom aldrig blivit av. Men nu är det dags! Det enda tråkiga för mig är att jag nu uttömt biblioteket på böcker som finns på min "vill läsa"-lista.... Men jag har ju massor av olästa böcker hemma, så jag klarar mig nog. :)

Hur det gick för sambon? Jodå, hon hittade över 30 böcker, men då har hon - faktiskt - en ännu större boklast än mig.... Tur att vi slapp hem med den boklasten! ;)

 

Jag har också redigerat mina "bokhyllor" på Goodreads. Nu har jag en som heter Want to Read som är för böcker jag skulle vilja läsa någon gång, men kanske aldrig lyckas få tag på (mer som en önskelista), och en som heter To Read. Den senare är för böcker jag vet att jag kommer att läsa, exempelvis sådana som jag äger men inte har läst ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0